Martisoare handmade - tutorial

by - 06:51

Anul trecut am facut pentru prima data martisoare handmade, la cererea unei prietene. Florile colorate din feltru, prinse cu margele de sticla la mijloc au fost foarte usor de realizat. Asa ca m-am gandit sa fac si anul acesta cateva martisoare.


Iar daca tot le fac de ce sa nu fotografiez fiecare pas pentru a scrie un scurt tutorial, pentru ca sincer sunt foarte usor de confectionat, mi-au trebuit doar 15 minute pentru fiecare.

Materiale necesare
  • feltru (rosu, alb si verde)
  • ata neagra (fir mai gros)
  • ac de siguranta
  • lipici
  • snur alb-rosu pentru martisor

Decupati semicercuri din feltru, cel alb mai mare cu 2-3 milimetri decat cel rosu iar cel verde mai mare decat cel alb (in partea de jos). Semicercul rosu e mai inalt cu aproximativ 3 milimetri decat celelate doua, dupa cum se vede in imagine.


Asezati feltrul de culoare rosie peste cel de culoare alba si coaseti samburii pepenelui (puteti sa folositi si margele in locul atei de culoare neagra). Eu am facut niste X-uri simple.


Coaseti de bucata de pasla verde acul de siguranta, apoi lipiti cele doua parti.



Cu o bucata de material sau feltru acoperiti cusatura de la acul de siguranta si legati snurul specific martisorului.


La inceput am spus sa lasati bucata de pasla rosie mai inalta decat celelalte doua, acum trasati o linie subtire de lipici si asezati excesul de material pe margine, cu grija sa se lipeasca. Astfel mascheaza cele doua straturi de feltru alb si verde. Cred ca imaginea e mai sugestiva decat explicatia mea incalcita.


Ultimul pas e ambalarea martisorului handmade, aici fiti creativi! Mai e timp pana la 1 martie, va incurajez sa faceti si voi cateva pentru domnitele din familie.

You May Also Like

7 comments

  1. foarte draguta ideea...ma intreb unde pot gasi feltru?gasesc pe net de unde pot comanda?ca la mine in oras(tg mures) nu am vazut sa se vanda la metru.ms anticipat.si felicitari pentru toate creatiile tale

    RăspundețiȘtergere
  2. Bianca, multumesc pentru vizita, ma bucur mult ca iti plac. Feltrul il cumpar de la un magazin din Oradea, dar am gasit si pe net, sa il poti comanda online http://www.ateliermarbelle.ro/index.php?c=8 sper sa-ti fie de folos

    Te mai astept pe blog si iti urez o zi superba,
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunata brosa! Imi voi face una pentru ziele primavaratice, va inveseli cu siguranta un cardigan obisnuit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca-ti place, m-am gandit ca in acelasi fel ai putea face si o felie de portocala sau de lamaie, iar in loc de samburi, cosi niste dungi dinspre exterior spre centru.

    Ai dreptate, cardiganul va fi mai vesel

    sa a o zi superba

    RăspundețiȘtergere
  5. Martisorul arata asa de bine ca imi lasa gura apa! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. cat de usor se face...ma asteptam la mai multa munca

    RăspundețiȘtergere
  7. Nasturele
    de Claudia Groza
    In tramvai era foarte aglomerat. Incercand sa-si faca loc pentru a cobori cu Toma, un nasture de la pardesiul de raiat, s-a desprins, rostogolindu-se speriat printre picioarele oamenilor.
    - Doamna, v-a cazut un nasture, striga un baiat.
    - Nu-i nimic, il voi inlocui, spuse femeia, coborind repede treptele.
    - Ce va face nasturele fara fratii lui, mama?
    - Of, dragul meu, se va gasi cineva sa-l ia acasa.
    Nasturele, ramas singur pe pardoseala murdara si uda a tramvaiului, s-a ascuns intr-un colt, ferit de pasii oamenilor.
    - Sper sa nu fiu zdrobit, e tot ce-mi mai doresc.
    - Ce nasture superb, sopti o voce calda.
    O mana firava se apropie de nasture si-l ridica. Il sterse cu o batista de hartie parfumata, si-l puse intr-un portofel ce mirosea a levantica.
    - Ar fi minunat sa scap cu viata. Oare ce imi rezerva destinul? se intreba nasturele.
    A adormit si a visat atat de frumos. Tanara care il gasise se facea ca si-a tricotat un pulovar si l-a folosit pe el ca décor. Toata lumea il privea cu admiratie. S-a trezit zgaltait.
    - Bine ai venit printre noi. Ne-am bucura sa ne povestesti ce mai este in lume, prin mercerii.
    - Nu prea stiu ce sa va povestesc. Eu nu vin dintr-un magazin. Am cazut de la un pardesiu de raiat. Am fost gasit in tramvai de o tanara.
    - Sa nu iti faci griji. E colectionara de nasturi. Ne iubeste si ne rasfata. Uite-o ca vine.
    - Buna dimineata, naturasii mei nazdravani! Am cumparat stofa si am croit aceasta geanta, pe care o voi decora cu voi. Sunteti atat de frumosi. Va ador.
    *
    - Toma, trebuie sa ne oprim la mercerize sa-mi cumpar alti nasturi pentru pardesiu. E nevoie sa ii schimb pe toti.
    - Bietii de ei…. Sunt abandonati. Cred ca plang dupa fratele lor.
    - Dragul meu, nu e chiar atat de trista povestea nasturilor…
    - Mama, m-am gandit… imi dai mie nasturii ramasi?
    - Ce faci cu ei?
    - Ii voi folosi la un joc… voi inventa un fel de table cu nasturi.
    - Esti tare ingenios. Sigur ca ti-i voi da. Astfel toti vom fi multumiti.
    *
    E minunat sa descoperi si alte rosturi anumitor obiecte!
    Nasturii se simteau atat de fericiti pe noua geanta. Sa nu mai povestesc de nasturii care erau piese de joc pentru Toma si prietenii lui!





    RăspundețiȘtergere